Industrii
AcasăActualPublicitate pe internet sau la televiziune? Ce aleg agenții de publicitate

Publicitate pe internet sau la televiziune? Ce aleg agenții de publicitate

Publicitatea pe internet câștigă din ce în ce mai multă popularitate, așa că agenții de publicitate se întreabă: să lanseze un spot la televiziune sau în spațiul online. Șefa Asociației Agențiilor de Publicitate, Galina Zablovscaia, a explicat în cadrul emisiunii “Поговорим о деньгах” care este specificul Moldovei, de ce internetul este un mediu mai agresiv pentru publicitate și ce se va întâmpla în continuare.

„Când a început să se dezvolte publicitatea pe internet, am crezut că totul este foarte ușor. Dar pe internet, ajungerea la publicul țintă va deveni din ce în ce mai dificilă în fiecare an, pe măsură ce numărul de site-uri și volumul de zgomot publicitar vor crește. Iar pentru a vă croi drum în această agitație, va trebui să depuneți mult mai multe eforturi. Există o dilemă: pur și simplu să ieșiți cu un spot la televizor și să captați imediat atenția unei audiențe mari, sau să manevrați cumva în acest spațiu imens al internetului”, a spus expertul.

Ea a precizat că în Moldova principalele categorii de publicitate sunt produsele farmaceutice, comerțul cu amănuntul, creditele rapide, care prezintă interes mai ales pentru persoanele în vârstă care se uită la televizor. „Sper că într-o zi vom face reclamă la iahturi scumpe, coliere de diamante și excursii în Antarctica. Atunci când prețul este foarte mare și ținta este foarte restrânsă, are sens să faci publicitate pe internet, dar dacă vorbim de un produs de masă, este mai bine o combinație de televiziune și internet”, a subliniat expertul.

Potrivit acesteia, agenții de publicitate experimentează cu internetul, dar văd că nu există un randament direct. În același timp, atunci când difuzează reclame la televizor, observă că, după o zi, vânzările au crescut.

Zablovscaia a declarat: „Internetul este un mediu mai agresiv pentru publicitate, deoarece piața de publicitate este foarte puțin monitorizată. Numărul de vizualizări este înregistrat acolo, dar activitatea publicitară a concurenților nu este afișată. La televizor, puteți obține o imagine absolut clară despre cine joacă cu cine, când și unde în categoria dumneavoastră. Deocamdată, nu există nicăieri o astfel de tehnologie pentru online, nu doar în Moldova.

Șeful asociației a concluzionat spunând că publicitatea în spațiul online va continua să se dezvolte și că influența acesteia va crește. Aceasta a adăugat că în Moldova au mai rămas doar patru publicații tipărite. Cu toate acestea, în opinia sa, sarcinile din Moldova nu sunt încă pe deplin pregătite pentru a intra online.

Citiți, de asemenea

bazadedate

Vei fi interesat de

alocapitala
Real Business Ro DI_4410
Chișinău
cer acoperit de nori
2.7 ° C
3.2 °
2.7 °
99 %
3.6kmh
100 %
mar
6 °
mie
5 °
joi
4 °
vin
3 °
sâm
1 °
MGM ro DI-4357