Industrii
AcasăActualDirectorul Trendseter: „Mass-media primește libertate atunci când sunt bani pentru publicitate”

Directorul Trendseter: „Mass-media primește libertate atunci când sunt bani pentru publicitate”

Potrivit directorului agenției de publicitate Trendseter Andrei Jicol, televiziunea moldovenească nu va putea să se dezvolte și să câștige bani atâta timp cât va exista o redifuzare directă a programelor cu publicitate din alte țări. Moldova ar putea îmbunătăți televiziunea, dar banii sunt luați de conținutul de import. Despre acest lucru Jicol a vorbit în cadrul emisiuni “Поговорим о деньгах”.

”“Вечерний Ургант” costă mai mult decât bugetul nostru anual de publicitate”

„Nu putem concura cu posturile TV din Moscova care produc o emisiune cu un buget care depășește întregul buget de publicitate al Republicii Moldova. De exemplu, “Вечерний Ургант” costă cu siguranță mai mult decât bugetul nostru anual. Acest canal TV poate difuza la noi și plasa reclamele noastre, deoarece agentul economic se uită la ratingul programului. Dacă producția locală are mai puțină acoperire, atunci Urgant va fi difuzat, iar banii vor merge acolo”, a spus el.

Expertul a remarcat că Ucraina a închis posibilitatea de a primi bani de publicitate acelor canale care retransmit programe. „Atunci canalele de televiziune ucrainene au început să se dezvolte automat, pe măsură ce banii de publicitate au început să curgă către ele. Acum televiziunea ucraineană s-a dezvoltat foarte mult și filmează seriale și emisiuni TV. Da, nu pot fi comparați cu niște giganți cu un buget de 1-2 miliarde de dolari, precum “Первый канал”, dar în orice caz se dezvoltă. Noi am putea face la fel, dar banii sunt luați de conținutul importat, căruia i se oferă posibilitatea de a vinde la noi”, a explicat șeful Trendseter.

Potrivit lui Jicol, Moldova nu va putea să-și dezvolte mass-media, pentru că este imposibil fie din cauza donatorilor, fie din cauza politicii. „În ambele cazuri, libertatea de exprimare este puțin subjugată. Când vine vorba de donatori, pentru ei este important ca opiniile politice să coincidă, politica cu această cerință monitorizează munca presei, iar mass-media, la rândul ei, încearcă să facă totul să coincidă cu părerile celui care alocă banii. Când există bani de publicitate, atunci mass-media primește libertate”, a adăugat el.

„Publicitatea se va descurca singură”

Jicol a spus că din 2021 se discută în parlament o interdicție a publicității în produsele redifuzate la televiziune și radio. „Astfel, producătorul local va avea ocazia să se dezvolte. Cu toate acestea, pentru ca această decizie să fie luată, este nevoie de voință politică și asistență în comunicarea cu cei care ar trebui să se ocupe de această problemă. Dificultatea este că persoanele care sunt interesate să continue retransmiterea interpretează această interdicție ca o încălcare a libertății de exprimare. Iar cei care încearcă să o rezolve nu pot comunica”, a subliniat el.

„Publicitatea se va descurca singură”, citează el cuvintele autorităților. Jicol a concluzionat că statul nu vede încă publicitatea ca pe o industrie importantă și un mecanism important în societate.

Citiți, de asemenea

bazadedate

Vei fi interesat de

alocapitala
MGM ro DI-4357
Chișinău
ploaie ușoară
23.9 ° C
25.2 °
23.9 °
55 %
1kmh
0 %
vin
24 °
sâm
33 °
Dum
32 °
lun
33 °
mar
35 °
Boncom Ro_DI_4405