Industrii
AcasăActualCum merg lucrările pe șantierul de construcție a drumului Hâncești - Leova...

Cum merg lucrările pe șantierul de construcție a drumului Hâncești – Leova – Cahul – Giurgiulești. Spînu răspunde în cadrul ședinței de Guvern de la Cahul

În cadrul ședinței de Guvern de astăzi, 23 septembrie, de la Cahul,  vicepremierul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a vorbit despre faptul cum merg lucrările pe șantierul de construcție a drumului R34 Hâncești – Leova – Cahul – Giurgiulești. Astfel, el a menționat că autoritățile au obligația morală să ducă acest drum până la capăt pentru că el a fost deteriorat din cauza că nu a existat o altă infrastructură de redirecționare a camioanelor încărcate cu diferite tipuri de marfă.

El a specificat că drumul are patru sectoare, iar pe două din ele se lucrează: Hâncești-Leova, Leova-Cantemir, trebuiau sa fie finalizate până în februarie 2023, dar din progresul care este la moment termenul va trebui prelungit până la finalul anului 2023.

Referitor la sectorul de drum Cantemir-Cahul, ministrul a spus că acest sector nu a fost reproiectat. ”Proiectul pentru acest drum a fost făcut cu mult timp în urmă, la moment este în faza finală de reproiectare. Am finalizat discuțiile cu Banca Europeană pentru Investiții pentru identificarea a cel puțin 50 de milioane de euro și începând cu anul viitor acest sector va intra în construcții”, a precizat Spînu.

Ce ține de ultimul sector Cahul-Giurgiulești, vicepremierul a spus că pe acest sector nu a fost făcută nici proiectare: ”În această toamnă inițiem proiectarea acestui sector care va fi finalizată la anul viitor și vom identifica resurse pentru reabilitarea acestei porțiuni de drum”.

În context, premierul Natalia Gavrilița a spus că sunt foarte multe adresări din partea oamenilor, care de-a lungul anilor nu au fost auzite. ”În cadrul ședinței Consiliului Fondului Rutier am discutat să fie anunțată până la sfârșitul lunii achiziția pentru proiectare și vă rog să ne mișcăm cât mai repede pentru că vedem mai ales acum cu ambuteiajele din cauza lanțurilor logistice perturbate, cum acești oameni care trăiesc în satele adiacente au și camioane parcate chiar pe drumul din sat”, a menționat prim-ministrul.

Andrei Spînu a răspuns că o parte din problemă va fi rezolvată când se vor finaliza lucrările M3, ocolirea satului Slobozia Mare, dar și întreg tronsonul M3 până la Giurgiulești. ”Este prioritatea 0 în reabilitatea drumurilor, vom face tot posibilul, va dura 2-3 ani, dar toți vor să vadă progrese”, a adăugat ministrul.

Totodată, el a spus că este în discuții avansate cu colegii din România referitor la întreținerea, reabilitarea, consolidarea podului rutier de frontieră între România și Moldova: Oancea(România) – Cahul(Republica Moldova). Astfel, podul urmează să fie reabilitat în parteneriat cu colegii din România

De asemenea, potrivit lui, au fost aprobate două proiecte de dezvoltare regională cu un buget de 76,12 milioane lei. Un proiect a fost inițiat anul curent și au fost alocate 9,4 milioane lei. Suplimentar pentru dezvoltarea locală s-au aprobat 24 de proiecte cu un buget de 88,8 milioane lei. ”Contează foarte mult să ne asigurăm că avem o realizare bună a acestor proiecte”, a concluzionat Andrei Spînu.

Citiți, de asemenea

bazadedate

Vei fi interesat de

alocapitala
Lantaur ro DI-4376
Chișinău
cer senin
18.2 ° C
18.9 °
16.2 °
49 %
6.7kmh
0 %
lun
15 °
mar
17 °
mie
19 °
joi
22 °
vin
21 °
Boncom Ro_DI_4405