Profilul audienţei online din R. Moldova

Studiul demografic realizat de BATI în parteneriat cu Gemius a intrat deja în cotidian atunci cînd vorbim de Internet ăi de audienţele online în Republica Moldova. Acum, oricine poate realiza în cîteva minute o campanie pe Internet sau mai precis un mediaplan, tînînd seama de datele socio-demografice ale audienţei online pe care o vizează.

Recent au fost date publicării noile date demografice obţinute din cercetarea de tip continuu realizată de BATI la nivelul celor mai importante site-uri din online-ul moldovenesc. Important de reţinut este faptul că studiul realizat confirm profilul general al utilizatorilor de internet ca fiind unul atractiv din punct de vedere comercial: persoane active, cu educaţie superioară şi venituri medii si peste medie.

Cîteva date importante referitor la profilul audienţei site-urilor analizate:

  • 53% dintre utilizatorii site-urilor analizate sunt de sex femenin
  • majoritatea utilizatorilor de internet (65%) se regaseşte în categoria de vîrstă între 20 şi 49 de ani; dintre aceştia, segmentul cel mai mare (28%) fiind reprezentat de tinerii cu vîrste între 20 şi 29 de ani, urmat de persoanele între 30 şi 39 de ani (22%);
  • pondere majoritară în rîndul utilizatorilor - 33% - o deţin cei cu studii universitare şi postuniversitare; tinerii cu studii liceale absolvite reprezentînd de asemenea o cotă importantă — 29% (majoritatea dintre aceştia fiind studenţi);
  • 56% sunt persoane active, angajaţi sau antreprenori şi 18% se afla în perioada de studii;
  • majoritatea internauţilor au venituri medii şi peste medie: 34% castigă venituri lunare nete pînă la 10 mii lei;
  • 93% au calculator personal, iar 37% accesează internetul folosind tableta sau smartphone-ul;
  • 15% dintre utilizatorii de internet accesează servicii bancare online, 54% sunt interesaţi de ştiri, 40% fac periodic achiziţii online;
  • 54% au o experienţă de utilizare a internetului mai mult de 5 ani;
  • 41% au copii mai mici de 15 ani;
  • 88% utilizează internetul zilnic.

Profilul socio-demografic agregat al utilizatorilor de Internet cît şi profilul separat pe fiecare site din studiu poate fi solicitat la agentiile abonate (vezi lista aici) sau site-urile participante (vezi lista aici). Plecînd de la aceste date, media plannerii sau advertiserii pot creiona în cîteva minute mediaplanul dorit.

Ratele de schimb (Banca Nationala)

USD 1 17.4654
EUR 1 19.2564
RON 1 4.0498
RUB 1 0.2718

Meteo (Chișinău)

Joi, 17/10
8.18 °C
764.3127309673943mm
WSW, 1.5m/s