Duplicarea utilizatorilor între site-uri. Ce este și cum poate fi eliminată?

Cînd se planifică o campanie pe mai multe site-uri din aceeaşi categorie sau din categorii diferite, unul dintre elementele cheie pentru optimizarea campaniei este identificarea gradului de duplicare al utilizatorilor între site-uri. O identificare corectă duce la scaderea costurilor aferente campaniei şi la obținerea unui reach mai mare în rîndul target-urilor.

 

Ce este duplicarea audienței site-urilor?

Este un indicator care oferă informații despre procentul de utilizatori al unui site care vizitează și alte site-uri din aceeași categorie sau din categorii diferite, pe parcursul unei perioade selectate. O duplicare mare a site-urilor X şi Y înseamna că un procent considerabil de utilizatori care au vizitat site-ul X într-o anumită perioadă, au vizitat şi site-ul Y în aceeași perioadă. O duplicare mică reprezintă exact opusul și anume: site-urile X și Y au fost vizitate de un procent mic de vizitatori comuni. În consecință, campaniile derulate pe site-uri cu un grad mic de duplicare obțin un reach unic mai mare.

 

Cum se poate afla gradul de duplicare al utilizatorilor pe site-uri?

În aplicaţia de cercetare gemiusExplorer, care prezintă rezultatele Studiului de Măsurare a Traficului și Audienței pe Internet (SMTAI), există o serie de indicatori care permit analiza duplicarii utilizatorilor.

Pentru duplicarea userilor din cadrul unui grup de site-uri se folosesc indicatorii:

  • Minimum Audience Duplication - reprezintă procentul de useri care se găsesc pe toate site-urile

selectate în analiză. De exemplu, dacă vorbim de site-urile din categoria de lifestyle feminin într-o perioadă selectată, 16% dintre vizitatorii site-ului mamaplus.md pot fi găsiți și pe site-urile acasatv.md și perfecte.md. Dacă scopul campaniei este acela de a avea un reach unic cît mai mare, se vor folosi cu predilecție site-urile care au o duplicare mică a userilor.

  • Maximum Audience Duplication - reprezintă procentul de useri ce se regăsesc pe minim un alt site din

cele selectate în analiză. În exemplul de mai sus, 82% dintre utilizatorii site-ului acasatv.md se regăsesc pe cel puțin unul dintre site-urile perfecte.md și mamaplus.md. Acest procent mai poate fi citit și ca reach unic al site-ului, mai exact doar 18% din audiența site-ului acasatv.md e unică și poate fi găsită doar pe acest site.

Minimum Audience Duplication și Maximum Audience Duplication se pot calcula și pentru un target grup definit, de exemplu femei cu vîrsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani. În acest caz, valorile duplicării se referă doar la target grup-ul selectat pentru analiză, nu la întreaga populație de internet. Pentru campaniile destinate unor target grup-uri precise, se recomandă efectuarea unui astfel de analize.

În ceea ce privește duplicarea site versus site se folosesc:

  • Min Audience Duplication (V%) – un indicator ce se citeste pe verticală.

Dacă analizăm de exemplu datele din martie 2015 pentru site-urile din categoria de știri, putem observa ca 28% dintre userii site-ului noi.md au vizitat și site-ul kp.md, iar 13% din utilizatorii protv.md au vizitat și agora.md.

  • Min Audience Duplication (H%) – un indicator ce se citește pe orizontală.

Dacă analizăm, ca și mai sus, datele din martie 2015 referitoare la site-urile din categoria de știri generale, vedem ca 88% din utilizatorii inprofunzime.md au vizitat si protv.md și doar 13% din userii kp.md se regăsesc și pe unimedia.md.

Analiza duplicarii utilizatorilor între site-uri și planificarea campaniilor în functie de gradul de duplicare duce la eficientizarea campaniilor, la scaderea costurilor și la atingerea unui reach mai mare. Pentru informații în detaliu, puteți contacta Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) (office@bati.md).

Ratele de schimb (Banca Nationala)

USD 1 17.4654
EUR 1 19.2564
RON 1 4.0498
RUB 1 0.2718

Meteo (Chișinău)

Joi, 17/10
7.88 °C
764.3127309673943mm
WSW, 1.5m/s