"3 întrebări fără politică", discutăm cu Mariana Radov.

Astăzi, sub titlul "3 întrebări fără politică", discutăm cu Mariana Radov.

 

 

Informație succintă: Radov Mariana - consultant în management certificat internațional, membru al Consiliului Internațional al Institutelor de Consultanță în Management ICMCI, freelancer, expert asociat ProConsulting SRL, co-fondator al Asociației Consultanților de Afaceri din Moldova ACA.

 

 

Prima întrebare: Ce ați sugera celor care doresc să inițieze o afacere?

 

Răspuns: Întâi de toate să înțeleagă de ce au nevoie de propria afacere. Care este scopul creării afacerii? Ce necesități satisface, problemele căror clienți le soluționează? Mulți lansează un business fie că este în trend, fie că vor independență financiară, sau sunt impuși de părinți, sau deoarece cunosc că sa acordă granturi, etc. Puțini, însă, pot asigura o creștere continuă a business-ului propriu. Prin urmare, este foarte important să vă gândiți inițial la aceste întrebări: ulterior, aceasta vă va ajuta să vă orientați pe piață și să monitorizați realizarea misiunii companiei.

 

Totodată, aș sugera tinerilor antreprenori să nu se limiteze la cele realizate, să își analizeze din timp concurenții, să monitorizeze tendințele pe piață. Și, bineînțeles, să investească în autoinstruire, studierea literaturii de business și, după posibilitate, să își găsească un bun mentor.

 

A doua întrebare: Ce ar trebui să realizați în munca dvs., astfel încât să puteți spune că sunteți mulțumită de rezultatul activității?

 

Răspuns: Sper că până la rezultatul final mai este încă (zâmbind). Cu seriozitate, însă, succesul unui consultant în business este strict condiționat de performanța clientului său. Dacă în urma consultanței afacerea clientului crește, se creează noi de locuri de muncă, se dezvoltă capacitățile manageriale, se obține finanțare, adică există rezultate care pot fi măsurate și clientul este mulțumit, mulțumit este și consultantul.

Activând de mulți ani în calitate de consultant, pot spune că sunt mulțumită de rezultatele personale. Mai interesant, însă, îmi este să evaluez succesul muncii în echipă, în special în cadrul proiectelor cu rezultate vizibile la nivel de localități, regiuni, și chiar pe plan național. La acest nivel, evaluarea succesului antreprenorilor locali se identifică prin atragerea de investiții în localitate, crearea locurilor de muncă, creșterea nivelului de educație, etc. Prin urmare, cu cât noi, consultanții, ne vom focusa mai mult pe rezultatele muncii noastre agregate, cu atât mai multe șanse va avea țara în vederea unei dezvoltări durabile a businessului și creșteri a atractivității investiționale.

 

Întrebarea a treia: Care este principala calitate pe care o apreciați în client și în comunicare, per general?

 

Răspuns: În orice persoană, apreciez, mai întâi de toate, bunăvoința și capacitatea de a găsi înțelegere reciprocă. Totuși, clientul își vede afacerea într-un fel, consultantul în altul, donatorul sau investitorul în al treilea. Astfel, capacitatea clientului de a asculta opinia unei terțe părți, focusându-se în același timp asupra misiunii și scopurilor afacerii sale, precum și asupra scopurilor personale, este foarte importantă atunci când caută soluția optimă.

De asemenea, apreciez capacitatea oamenilor de a fi flexibili, dorința de autoinstruire și de a învăța ceva nou.

 

*Suntem recunoscători Marianei că, în cadrul graficului său aglomerat, a găsit timp pentru această discuție. Îi dorim din suflet succes în continuare în activitatea sa, alături de clienți ageri și inteligenți!

Ratele de schimb (Banca Nationala)

USD 1 17.4562
EUR 1 19.2332
RON 1 4.0386
RUB 1 0.2725

Meteo (Chișinău)

Mie, 13/11
12 °C
762.0625462834863mm
E, 4.6m/s